Podczas Forum IAB Polska odbyła się konferencja prasowa inaugurująca Inicjatywę na rzecz uczciwej reklamy. Udział w niej wzięli przedstawiciele Ministerstw, które objęły Inicjatywę honorowymi patronatami oraz pierwsi sygnatariusze.
Prezes IAB Polska Włodzimierz Schmidt przedstawił krótko założenia przedsięwzięcia, a następnie oddał głos uczestnikom konferencji.
Z ramienia Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego wystąpił Pan Karol Kościński, Dyrektor Departamentu własności intelektualnej i mediów, natomiast Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji reprezentował Naczelnik Wydziału Unii Europejskiej i Spraw Międzynarodowych w Departamencie Społeczeństwa Informacyjnego, Pan Marcin Olender.
Do Inicjatywy przystępują: Grupa Onet, IDMNet, Cyfrowy Polsat, Redefine, WP.pl, TVP, Agora, mBAnk, Evio.
Wszyscy zgodzili się, że istotnym elementem przedsięwzięcia jest podniesienie świadomości uczestników ekosystemu reklamowego, w tym samych reklamodawców i podmiotów promujących (np. domów mediowych) w skutecznej promocji serwisów legalnych.
Inicjatywa jest zaproszeniem dla przedsiębiorców i jednostek organizacyjnych, zapowiadającym szerokie spektrum korzyści, płynących z przekierowania wpływów budżetowych do podmiotów działających legalnie.
Aby przystąpić do Inicjatywy IAB Polska na rzecz uczciwej reklamy, należy zapoznać się z treścią dokumentu oraz złożyć w IAB Polska oświadczenie o przystąpieniu wysyłając je na adres: a.wojcik@iab.org.pl
Pobierz treść Inicjatywy na rzecz uczciwej reklamy