Emocje.TV jest kolejnym serwisem, który przystąpił do prowadzonej przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska akcji społecznej „Oglądaj Legalne”. Celem inicjatywy jest edukacja użytkowników internetu i pomoc w rozpoznawaniu treści legalnie dystrybuowanych w sieci od tych, które znalazły się tam w sposób nielegalny, bez zgody właścicieli.
Akcja „Oglądaj legalne” polega na przyznawaniu znaku jakości serwisom dystrybuującym treści wideo oraz działaniach edukacyjnych skierowanych do internautów i branży reklamy internetowej. Stemplem akcji może się już posługiwać kolejny serwis – Emocje.TV, w którym od października 2014 roku można oglądać większość meczów Tauron Basket Ligi.
– Wszystkie treści dostępne w serwisie Emocje.TV realizujemy sami, od produkcji sygnału, po dystrybucję. Naszym głównym klientem jest kibic polskiej koszykówki i dlatego chcemy pokazać się jako wiarygodny partner, zapewniający dostęp do legalnych materiałów. Chcemy odróżnić się od tych wszystkich miejsc w Internecie, gdzie własność intelektualna nie jest respektowana i edukować naszych użytkowników, że legalne treści, to coś, za co warto płacić i co zawsze owocuje wyższą jakością i dostępem do coraz to nowych materiałów. – wyjaśnia Artur Kuszel z firmy Media Mine Sp. z o. o., będącej właścicielem serwisu Emocje.tv.
Jak wykazało przeprowadzone przez IAB Polska badanie „Co oglądasz w internecie?” dotyczące zwyczajów i opinii internautów związanych z oglądaniem treści wideo w internecie, około 2,4 mln internautów (18% użytkowników wideo online) w wieku powyżej 14 roku życia zapłaciło za dostęp do treści wideo sądząc, że korzystają z legalnego źródła posiadającego prawa do dystrybucji danych treści, choć w rzeczywistości było inaczej. Prawie drugie tyle korzysta z treści bez licencji w sposób świadomy. Szczególnie ważna jest więc edukacji użytkowników i stworzenie praktycznego narzędzia ułatwiającego odróżnienie serwisu pirackiego od legalnego.
Na stronie ogladaj-legalne.pl można zapoznać się z informacjami na temat skali zjawiska legalnej dystrybucji wideo w polskim internecie, sprawdzić, które podmioty uczestniczą w akcji oraz zapoznać się z informacjami na temat samej inicjatywy.